majandus

Külastasin teemandikaevandusi nende kaevandamise rikkaimas kohas - Siberis

Sisukord:

Anonim

2018. aastal kaevandas Venemaa enam kui 43 miljonit karaati teemante, mis moodustab peaaegu 30% kogu maailma toodangust. Võrdluseks: suuruselt teine ​​tootja - Botswana - tootis 24, 3 miljonit karaati.

ALROSA on maailma suurim teemandikaevandusettevõte; ainuüksi 2018. aastal tootis see 36, 7 miljonit karaati. Organisatsioon omab 12 miini kauges ja hõredalt asustatud Siberis, enamik neist asuvad Sakha Vabariigis (Jakutias). See piirkond on viis korda suurem kui Prantsusmaa, kuid seal elab vaid miljon inimest. Enamik 35 000 ALROSA töötajast elab alaliselt selles riigi osas.

Otsustasin Venemaaga reisi ajal külastada ühte teemantikaevandust, selleks pidin veetma 3 päeva Jakuutias. Minu eesmärk oli külastada Botuobinsky karjääri, mis tõi 2018. aastal 1, 4 miljonit karaati töötlemata teemante.

Mine aarete juurde

Mirny on linn, kus elab vaid 40 000 inimest. Siin asub maailma suurima teemandikaevandusettevõtte ALROSA peakorter. Selle organisatsiooni 12 miinist 10 asuvad Jakuutias. Oma teekonna lõpp-peatusesse jõudmiseks oli vaja Mirny linnast tšarterlennuga veidi üle lennata.

Vana kampsunit pole vaja visata: see teeb koerale soojad riided

Leidsin tee pealt kellegi teise risti: sõber karjus - viska minema, aga ma käitusin teisiti

Jääb oodata üsna vähe: sari "Sõbrad" saab kauaoodatud järg

Lennukil, millel me oma reisi tegime, oli 27 istekohta, mudel An-38-100. See transport on ALROSA omand, lisaks on lennukid, mis teostavad lende kogu Jakutias, aga ka sellistesse linnadesse nagu Moskva, Peterburi, Sotši ja Novosibirsk.

Olin üks viimaseid, kes lennukisse läks ja võtsin seljaga sõidusuunas viimase järelejäänud vaba ruumi, kokpiti taha paremale. Pagasil polnud spetsiaalset kohta ja inimesed viskasid oma kotid lennuki taga asuvasse hunnikusse, nad pidid ükskõik kus istuma. Minu tooli seljatugi oli paigutatud kokpiti seinale ja kogu aeg lendasin sirge seljaga, mis oli ebamugav ja väsitav. Kuid mul oli suurepärane vaade kõigile, kes suundusid kaevanduse vahetusse või muudesse asjadesse.

Austraalia veterinaar Catherine Apuli tegi Wei Wei papagoi tiibu-proteese

10 vana fotot noorest sõdurist Elvis Presleyst (1958)

Uute oskuste omandamine: kuidas suurendada oma tööalast professionaalsust

Huvitav on see, et mõned kaevanduse lähedal elavad kaevurid käivad sinna iga päev bussiga ja kaugemates piirkondades töötavad peavad lendama lennukiga tööle. Selliste ebamugavuste eeliseks peab olema ainult 2 nädalat, see tähendab, kui palju kaevuri vahetus kuus. Pärast 2-nädalast puhkust.

Lisaks töötajatele oli meie rühmas veel 5 ajakirjanikku ja 2 giidi ALROSA-st. Lennuki räpase klaasi kaudu jälgisin, kuidas me lendasime üle metsade, mustuseteede, jõgede ja järvede. Kui ma esimest korda nii väikese lennukiga lendasin, võisin kuulda teda valju häälega kosamas, saavutades kõrguse.

Saabumine kuhugi

Umbes tund hiljem maandusime selles kohas, mida võib julgelt nimetada maailma keskosaks. Ümberringi oli ainult palju puid ja ei midagi enamat. Isegi siin oli õhk külmem kui Mirnyl. Grupp läbis väikseima lennujaama, mida ma kunagi näinud olen. Ta nägi välja nagu väike valge maja. Kõik juhtus nii kiiresti, et mul oli vaevalt aega märgata väikest metallidetektorit ja väikest ooteala, kus teler tagasihoidlikult kobises. Läbisime sellest vastaskaldal, kus meid juba ootas buss. Lennujaamast oli 10-minutise autosõidu kaugusel meie järgmine peatus - kaevandusest mitte kaugel asuv ALROSA haldushoone.

Teadlased on leidnud baktereid, mis võivad lagundada tööstusjäätmeid

Kus peatuda Zermattis: parim hotell luksuspuhkuseks

Tehisintellekt tuvastab uusi antibiootikume

Administratiivhoone on varustatud nii, et kaevurid saaksid seal süüa ja vahetada puhaste riiete vastu. Meile anti mitu kaevandusvormi. Reeglite kohaselt peaksime enne miini sisenemist kandma jopesid ja kõvasid mütse. Samuti kaitsevad ettevõtte töötajad ülerõivaid sääskede ja muude verd imevate putukate eest, kes suvekuudel piirkonda terroriseerivad.

Teel kaevandusse

Kuulasime viieminutist ohutusülevaadet, käskisime tal alluda ettevõtte saatvale töötajale, ärge saage demineerijate jalge alla ja hoidke eemale lõhkeainete ja hapnikusilindrite hoiust.

Pärast seda, kui nad panid meid tohutu oranži veoautosse, mis pidi meid oma kohale viima. Sisse sõita oli väga kuum ja see raputas kohutavalt terve tee. Õnneks kestis meie teekond vaid 10 minutit.

Esmalt viidi meid vaateplatvormile, kust avanes vaade Botuobinsky kaevanduse auku. See läks alla spiraali umbes 130 meetrit ja oli kõige laiemas kohas umbes 3, 5 kilomeetrit. See kaevandus on töötanud umbes 5 aastat ja see loodi lõhkeainete abil, mis päästis selle ülaosas asuvast tühjast pinnasest. Seejärel kasutasid ekskavaatorid ja veoautod mulla ja teemante sisaldava kimberlite maagi väljatõmbamiseks. Botuobinsky kaevandus jätkab süvenemist veelgi, plaanitakse, et see töötab veel umbes 15 aastat. Pärast karjääri täielikku töötlemist muudab ALROSA selle maa-aluseks kaevanduseks ja jätkab tööd sooltes. Reisi kaevanduse põhja ja tagasi ronimiseks kulus veokil 40 minutit.

Lihtsatest koostisosadest valmistatud šokolaadimuffinid. Küpsetamiseks kulub 10 minutit

Teadlased on leidnud, et unepuudus paneb inimese sööma tavapärasest rohkem

Külaline tuli pulma valges kleidis: pruuti ei jahmunud, vaid andsid märkuse

Mõned veoautod veavad tühja pinnase pinnale ja laadivad selle läheduses maha, teised veavad sel ajal taime juurde rikastamiseks kimberlite maagi (see on töötlemata vääriskivide eraldamise protsess muudest mineraalidest ja pinnasest). Maakive kaevatakse umbes viis korda rohkem kui maaki, seega tuleb suurem osa sellest välja visata. Veoautod on võimelised ühe käiguga vedama üle 90 tonni pinnast või maagi.

Töö põllul

Mul vedas, õnnestus hüpata ühte veokisse, sõita ühe ALROSA kaevuri kõrvale. Juht on üks 47-st demineerijast, kes töötavad kaevanduses ööpäevaringselt. Mõni töötab kahenädalases vahetuses 11 tundi päevas, teised - öösel. Ma ei suutnud ülejäänud autojuhte arvestada, kuid mu kaaslane selgitas, et palgatakse ainult mehi. Naisjuhid juhivad töötajate veoautosid. Kuid mitmed naised on juba hakanud koolitama maagi transportimise masinaid. Minu järel sõitsid nad lähemale ekskavaatorit vaatama, mis viskab maa ja maagi kaubaruumi.

Ekskavaatori ühes ämbris külastatakse umbes 30 tonni lasti, ühte veokisse paigutatakse 3 täiskopa. Botuobinski kaevandusest kaevandatakse päeva jooksul umbes 60 000 tonni mulda ja maagi.

Naabrid

Botuobinskaya pole linnaosa ainus kaevandus. Hotellist lühikese autosõidu kaugusel asub Nyurba avatud kaev, mille sügavus on umbes 360 meetrit. Selle sügavuse tõttu nägi ta välja väga muljetavaldav. Kuid väljavaade sõita selle kitsastel teedel oli natuke hirmutav, nii et otsustasin vaadata põllule ainult küljelt.

Teemantimaardla ringkäigu lõpus saime lähemalt uurida mõnda tüüpi kimberlite maagi, tardkivimite koostist, mis võivad sisaldada teemante. Kahjuks ei leitud minu peotäis maagis ühtegi teemanti.